Na tento projekt je poskytována finanční podpora z Evropské Unie, a to z Evropského fondu pro
regionální rozvoj ERDF.
- Poskytovatel dotace: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
- Registrační číslo: CZ.02.2.67/0.0/0.0/16_016/0002181
- Doba trvání: 38 měsíců, od 1. 6. 2017 do 31. 7. 2020
- Řešitel: Staněk Martin, Ing.
- Vybudování výukové laboratoře "Simulačních a praktických metod pro ochranu obyvatelstva" umožní
zavézt nové praktické výukové předměty v rámci rozvoje a navýšení kvality vzdělávání v
magisterském studijním programu Civilní nouzové plánování.
Díky vybudované laboratoři bude možno dosáhnout na změny profilu při reakreditaci studijního
programu, který tak lépe připraví absolventy na uplatnění v praxi ve složkách integrovaného
záchranného systému a dalších organizacích krizového řízení.
V současné době je poptávka po absolventech vybavených praktickými zkušenostmi v oboru, které
budou moci získat díky nově vybudované laboratoři. Doposud se připravovali většinou je teoretických
dovednostech. Díky projektu se navýší praktické organizátorské a řídící dovednosti absolventů s cílem
lepšího uplatnění na trhu práce a to zejména v oblastech simulačních a praktických metod vzdělávání
pro ochranu obyvatelstva.
Plánovaná výuková laboratoř "Simulačních a praktických metod pro ochranu obyvatelstva" umožní
zavézt dva nové praktické výukové předměty "Simulované metody a formy řešení typických krizových
situací" a "Praktické a simulované metody řešení CBRN událostí" a inovovat i výuku v dalších
předmětech tohoto programu.
Laboratoř umožní procvičovat různé typové situace v oblasti krizového řízení a taktéž zpracovat
analýzu rizik pro dané situace. Výuková laboratoř "Simulované metody k prohloubení znalostí
urgentní medicíny" umožní zavézt další výukový předmět "Základy urgentní medicíny", jehož potřeba
je, s ohledem na dosud získané zkušenosti, velmi vysoká.
Navýšení kvality praktické výuky bude realizováno cestou zavedení praktických modulů výuky v
oblasti ochrany obyvatelstva, krizového řízení a medicíny katastrof. Praktické moduly budou řešeny
ve formě dvoustupňových skupinových cvičení studentů s rozehrami reálných krizových situací, dále
jako prakticko-odborné nácviky činností se zaměřením na CBRN a také jako simulovaná PC cvičení s
tematikou koordinace složek IZS při společném zásahu. Další součástí aktivity bude navýšení kvality
praktické výuky v oblasti krizového zdravotnictví a medicíny katastrof. - Celkový rozpočet: 17 914 596,20 Kč
SHRNUTÍ REALIZACE PROJEKTU
V našem projektu jsme měli za cíl pro laboratoř Simulačních a praktických metod pro ochranu obyvatelstva" pořídit potřebné přístroje a vybavení.
Tento cíl jsme splnili a v projektu jsme získali tuto materiální podporu pro výuku civilního nouzového plánování i dalších studijních programů:
- SW nástroj Databáze nebezpečných chemických látek 11.6.2018
- Softwarový nástroj 3D simulace mimořádných událostí a Softwarový nástroj simulace nasazení sil a prostředků u mimořádných událostí 15.6. 2018
- TV obrazovka 75" UltraHD televizor s aktivním 3D 20.12.2018
- Řídící pracoviště vybavené 2x PC + příslušenství 20.12.2018
- Dataprojektor 20.12.2018
- Interaktivní tabule 20.12.2018
- Propojovací kabely, joysticky 20.12.2018
- Pult pro řídícího cvičení a držáky obrazovek 20.12.2018
- Dekontaminační sprcha 13.12.2018
- Ochranný oblek 13.12.2018
- Ochranná celoobličejová maska včetně filtru 13.12.2018
- Ochranný protichemický oděv 13.12.2018
- ALS simulátor dospělý 12.10.2018
- ALS simulátor dítě 12.10.2018
- ALS simulátor novorozenec 12.10.2018
- Transportní podtlakový box pro přepravu vysoce virulentních osob 13.12.2018
- Audio a video nástroje (IP kamerový systém pro snímání práce v uzavřeném prostoru) 20.12.2018
- Defibrilátor 16.1.2019
- Lineární dávkovač 19.12.2018
- Inf. pumpa 19.12.2018
- Ventilátor pro řízenou ventilaci (transportní) 19.12.2018
- Technické transportní a fixační pomůcky 19.12.2018.
Jako poslední vybavení jsme pořídili na míru vyrobený unikátní 3D model krajiny. Takto veliký a kvalitní model pro výuku záchranářů je naprosto unikátní, nic podobného srovnatelných parametrů v České republice neexistuje; mimo jiné umožňuje simulovat kritické události různého charakteru, například povodně, požáry, průmyslové havárie s unikem nebezpečných chemických látek, krizové situace v dopravě či jiné mimořádné události ohrožující obyvatelstvo.
Díky všemu výše uvedenému vybavení umožňuje realizace nových simulačních a praktických metod výuky připravovat absolventy na uplatnění v praxi ve složkách integrovaného záchranného systému i dalších organizacích krizového řízení.
V průběhu realizace projektu se sice vyskytly problémy, které se však podařilo překonat a projekt i jeho indikátory byly splněny. Problémy při řešení projektu byly především v realizaci některých veřejných zakázek nebo jejich částí, do kterých se nikdo nepřihlásil. Tyto části či celé zakázky jsme zopakovali a dodavatele všeho, co jsme měli v projektu pořídit, jsme nakonec úspěšně vybrali, vše potřebné jsme v pořádku pořídili, nakoupené vybavení zprovoznili a všechno uvedli do plného užívání studenty dle plánu.
Ke konci projektu proběhl i audit Ministerstva financí ČR, který skončil bez zjištění a uložení ev. sankcí.
V závěru projektu jsme sledovali naplňování indikátorů, které monitorovaly využívání pořízeného vybavení studenty. I přes dosti dramatickou situaci s přerušení výuky kvůli epidemii SARS-CoV-19 jsme všechny indikátory splnili, dosáhli jsme plánovaných výsledků projektu a projekt v pořádku ukončili.